Week 4: Oxford, paranormal stuff & eerste maand! - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Mandy Lint - WaarBenJij.nu Week 4: Oxford, paranormal stuff & eerste maand! - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Mandy Lint - WaarBenJij.nu

Week 4: Oxford, paranormal stuff & eerste maand!

Door: Mandy van Lint

Blijf op de hoogte en volg Mandy

18 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

13-10-2014
Lauren en ik hebben besloten dat we een Halloweenparty gaan geven samen met onze roomies! Zijn naar het Shopping centre geweest om te kijken voor Halloweenoutfits en accessoires. Bij de Primark had ik een t-shirt gezien die ik mooi kan verknippen tot tanktop. Helaas was m’n maat er niet meer (de kleinste maat die er nog hing was een 38) dus ga woensdag maar even kijken of hij er dan wel hangt! Accessoires kunnen we lekker goedkoop bij de Poundland scoren. Kan nu al niet wachten tot de party :)

14-10-2014
Vandaag ben ik samen met Debby en haar familie naar Oxford geweest! Het duurde wel even voor we er waren. De bus had namelijk een uur vertraging… Het is dus kennelijk niet alleen de NS die faalt!
Op het busstation van Oxford werden we opgevangen door Debby haar neef. Hij studeert in de stad. Hij liet ons een aantal dingen zien en vertelde welke bezienswaardigheden de moeite waard zijn om te bezichtigen! Daarna gingen we op pad. Debby haar ouders hadden een boekje met een wandelroute langs de highlights van de stad. We zijn onder andere bij de universiteit geweest waar de eetzaal en het trappenhuis van Harry Potter gefilmd zijn. Het weer zat helaas niet echt mee. Het regende de hele dag! Achja.. gotta love the English weather! Zijn af en toe maar even een pub ingedoken om weer op te warmen. We gingen om 19:15 uur weer met de bus richting High Wycombe. Dit keer gelukkig zonder vertraging. Toen we terug kwamen waren we allemaal erg hongerig dus zijn nog even langs de Sainsburry gegaan om pizza’s in te slaan. We kunnen tenslotte niet elke dag gezond eten hè, haha ;)

15-10-2014
De wekker ging vandaag veels te vroeg! Hadden Sustainability & Strategy van 09:00 tot 10:00 uur. Daarna had Deb met Sas afgesproken voor de Primark om te gaan lunchen. Heb toen ik bij de Primark was toch maar besloten om het Halloween shirt in een te grote maat te passen aangezien er nog steeds geen maatje 34 hing. Het shirt is bij de schouders wat groot maar voor de rest valt het mee. Knip gewoon de schouders eraf :P Bovendien was ie maar £4 en ik kan hem nog binnen 28 dagen ruilen mocht m’n maat toch nog binnenkomen. Daarna naar huis gegaan en even snel wat gegeten. Ging toen met Lauren richting de Morrisons om even de nodige inkopen te doen. En om 13:30 uur moest ik weer terug richting de universiteit voor English For Academic Purposes. Ben na de les met Debby en Saskia nog even langs de Nero’s en Starbucks geweest want ze hadden zin in een bakkie. Heb me deze keer ingehouden en geen koffie gehaald. Trots op mezelf, haha :)

16-10-2014
Vandaag hadden we voor de module ‘Dark Side Of Tourism’ een guest lecture. De lecture was gewijd aan paranormaal toerisme. Denk hierbij aan Ghost Hunting en dat soort zaken. Echt super interessant!! De persoon die de lecture gaf heeft ook meegewerkt aan de tv-show Most Hunted. Eind van de les kregen we te horen dat we maandag een presentatie moeten geven over een Dark Tourism site waar paranormale activiteiten plaatsvinden. We hebben gekozen voor Mary King’s Close in Edinburgh, Schotland! Onder het oude gedeelte van Edinburgh (Old Town) ligt een labyrint van straatjes, gewelven en kerkers. Voordat de stad New Town bouwde werden deze ruimten bewoond door mensen voor wie bovengronds geen plaats meer was. Ook schijnt het er nog steeds te spoken! Ik wil echt zo graag nog naar Edinburgh!! Maar het zit er helaas nog even niet in! Mochten er vrijwilligers zijn die graag een donatie willen doen app of Facebook me en dan stuur ik m’n rekeningnummer even door ;) #sponserdearmestudent

Heb trouwens ook m’n vliegticket naar huis geboekt voor Kerst! Ik vlieg 23 december heen en dan 30 december samen met Tanja weer terug om gezellig met z’n drieën Oud & Nieuw in Londen te vieren!

17-10-2014
Vandaag hebben we niet zo heel veel gedaan. Even een wasje gedraaid. Het was het plan om ’s avonds met roomies naar de pub te gaan. Alleen Marko en David hadden uiteindelijk andere plannen en Andres had geen zin. Toen hadden Lauren, Debby en ik ook niet zo’n zin meer om met z’n drieën te gaan. Hebben toen maar in de keuken zitten chillen met een muziekje. Ook ging nog heel spectaculair het brandalarm af! Iedereen van onze flat naar buiten natuurlijk. Bleek dat Christian van de vierde verdieping te heet had staan douchen waardoor het alarm afging! Ik pas voortaan wel op met douchen :P

18-10-2014
Om 13:00 uur hadden we met studiegenootje Adam bij ons thuis afgesproken. We moeten met z’n drieën een business proposal schrijven en een presentatie houden voor het vak Contemporary Tourism. Hebben even over ideeën en een naam voor ons bedrijf gebrainstormd. Nu alleen maandag het door ons gekozen topic nog even laten goedkeuren.

Ben in de middag nog even met Deb naar het Eden Shopping Centre gegaan. Al mijn schoenen gaan hier spontaan kapot… dus heb even leuke warme laarsjes gescoord!
Morgen zitten we hier alweer één maand! Time flies!! Especially when you’re having fun! Which we do! A LOT! :D