Week 5: Princes Risborough, Londen & feestjes! - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Mandy Lint - WaarBenJij.nu Week 5: Princes Risborough, Londen & feestjes! - Reisverslag uit High Wycombe, Verenigd Koninkrijk van Mandy Lint - WaarBenJij.nu

Week 5: Princes Risborough, Londen & feestjes!

Door: Mandy van Lint

Blijf op de hoogte en volg Mandy

25 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, High Wycombe

19-10-2014
Vandaag zijn Debby en ik naar Princes Risborough gegaan. Dit is een plaatsje op slechts tien minuten reizen met de trein. We gingen hier heen op aanraden van de vrouw bij de tandarts die haar hele levensverhaal had gedaan :P Niet de meest betrouwbare bron zou je zeggen maar af en toe moet je een gokje wagen hè ;) Toen we aankwamen dachten we echt: O god, in wat voor gat zijn we nu weer beland?! Maar uiteindelijk bleek het allemaal mee te vallen. Toen we aankwamen gingen we eerst opzoek naar het Town Centre. Je zou denken dat dat niet zo heel moeilijk zou moeten zijn in zo’n dorpje. Nou daar heb je het dus mooi even mis! Na wat navraag gedaan te hebben bleek dat we via een public footpath naar het centrum konden lopen. Alleen was diegene even vergeten te melden dat het pad geen normaal wandelpad was maar een modderig boerenweiland… Wij natuurlijk als echte diehards daar doorheen! Mijn schoenen konden wel huilen op dat moment (en ik ook bijna)! Daarna moesten we ook nog oversteken bij een onbewaakte spoorovergang. Er stond alleen een bordje dat je eerste even naar links en rechts moest kijken en goed luisteren of er een trein aankwam! Na deze avontuurlijke tocht kwamen we dan eindelijk in het Town Centre terecht. Het stelde niet zo veel voor. Ook waren veel winkeltjes gesloten. Eerder hadden we al gezien dat hoog op de heuvel een soort kruis monument lag. Het was in de grond gemaakt. We besloten dus maar om naar boven te klimmen en te kijken wat daar was. Om daar te komen moesten we door een soort steil bosgebied omhoog klimmen. Was af en toe nog best eng omdat het op sommige plaatsen nogal glad was. Uiteraard lieten wij ons door niets of niemand tegenhouden en hebben we veilig de top bereikt! Boven op de heuvel konden we het kruis niet zo goed fotograferen omdat het te groot was. Wel hadden we een geweldig uitzicht op het dorp en het heuvelachtige landschap. We hebben op deze plek nog even lekker zitten picknicken en natuurlijk de nodige foto’s gemaakt! Daarna werd het weer tijd om naar beneden te lopen. Dit keer via een andere en veiligere route. Onderweg raakte we met een Engelse meneer aan de praat. Hij vond het maar al te leuk dat hij even een praatje kon maken! We kregen ook nog een compliment op ons Engels! Je snapt wel dat mijn dag toen helemaal compleet was ;) Het valt me trouwens op dat mensen hier gelijk door hebben dat je uit een ander land komt. Elke keer is het ‘Oh, where you from?’ Misschien hebben we onbewust toch een bepaald accent.

20-10-2014
Maandagen blijven kut! Vandaag begonnen we met onze minipresentatie over Mary King’s Close voor Dark Side Of Tourism. Was binnen vijf minuten weer gepiept!
De universiteit heeft eigen merchkleding. We hadden al eerder naar hoodies gekeken maar vonden ze eigenlijk te duur. Uiteindelijk hebben we nog maar besloten om er een aan te schaffen. Ik weet van mezelf dat ik hem uiteindelijk toch wel wil kopen dus dan kan ik het maar net zo goed gelijk doen als er nog enigszins keuze is aan kleuren. Thuis natuurlijk gelijk aangetrokken! Helemaal happy!

21-10-2014
Aangezien we zo dicht bij de prachtige hoofdstad wonen moeten we er natuurlijk wel de nodige keren heen! We begonnen onze dag met een bezoekje aan Kensal Green Cemetery. En nu hoor ik je denken ‘what the fuck moet je daar nou weer?!’. Nouuu voor Dark Side Of Tourism moeten we een Essay schrijven van 3000 woorden over een Dark Tourism Site. En een creepy kerkhof voldoet volledig aan die omschrijving! Kensal Green is best bekend! Er liggen een aantal bekende mensen begraven en de site wordt ook regelmatig voor filmopnames gebruikt. Het kerkhof is bekend om de goth stijl die er te vinden is. Dit houdt in creepy kruizen, engelen en graftombes om enorme schaal. DE perfecte plek om een vampier tegen het lijf te lopen! Direct naast het kerkhof ligt een hostel. Best grappig aangezien in daar heb verbleven toen ik met de middelbare school in Londen was. Ik moet wel zeggen dat het pure armoe was. Zo’n nasty hostel waar je nog niet dood gevonden wil worden. Was er lichtelijk even van in shock!

Dit was wel genoeg creepy shit voor één ochtend! Op naar Camden Town! De vorige keer dat we in Camden waren was eind van de middag en toen gingen de meeste marktkraampjes net dicht. Daarom hadden we besloten om deze keer eerder op de dag te gaan. Heb mooi even een Croptop voor Halloween en een Engelse (niet Britse) vlag gescoord. Wil aan het einde al m’n roomies iets op de vlag laten schrijven als aandenken. We wisten dat ergens in Camden een bekend beeld moest staan van Amy Winehouse. In de avond wordt het beeld weggehaald om te voorkomen dat deze beklad of beschadigd raakt. Toen we haar gevonden hebben gingen we natuurlijk even op de foto! #touriststyle #jeweetzelf

Aangezien shoppen nooit gaat vervelen gingen we naar het bekende Oxford Street! Wij op zoek naar de Stradivarius! Nergens te vinden… Blijkt die in Stratford Westfield (andere kant van de stad) te zitten. Dit bewaren we dus maar voor de volgende keer! Ook gaan we de volgende keer even een bezoekje brengen aan de Hema! JA, je leest het goed! Londen heeft gewoon een Hema! Super awesome!! Eind van de middag gingen we dineren bij een Italiaans restaurant in de buurt van Warren Street. Was heerlijk!

Daarna ging Deb met de metro terug richting Uxbridge. Ik bleef in Londen om te meeten met Sherelle die aan de University of East London studeert! Ze had mee gedaan met een winactie op Facebook en had entree gewonnen tot de exclusieve Listening Party van het nieuwe album van Papa Roach. Hier zat ook een Meet & Greet bij! Ze mocht één persoon meenemen! Drie keer raden wie :D
Tijdens de party werd het nieuwe album gedraaid. Deze komt pas in januari uit dus we moesten wel onze telefoon inleveren om te voorkomen dat er opnames gemaakt werden. De bandmembers liepen gewoon door het publiek (denk dat er 20 mensen ofzo waren) en kwamen met iedereen een praatje maken. Echt super relaxte gasten! Lekker down to earth! Natuurlijk nog wel even fotootjes gescoord! Daarna mee met Sherelle en daar blijven slapen.

22-10-2014
Vervolgens weer terug richting huis! Het duurde gewoon langer dan een uur om met de metro van oost naar west Londen te komen! Vanaf Uxbridge weer met de gratis shuttle bus richting High Wycombe. Was uiteindelijk rond 13:00 uur thuis. En dat terwijl ik ’s ochtends om 10:07 op de metro gestapt was. Ik was echt helemaal kapot toen ik thuis was. Had dan ook geen kracht meer om naar de lecture te gaan. Morgen beter! Adios!

23-10-2014
Van 14:00 tot 17:00 uur hadden we Contemporary Tourism. Lauren had het idee om ’s avonds een filmavondje te houden maar dat ging niet door. Toen Marko thuis kwam kondigde hij namelijk aan dat er die avond een feest in onze flat zou plaatsvinden en hij had twintig mensen uitgenodigd. Uhh… oké! Een deel van de mensen die kwamen kende ik al. Er waren ook een aantal nieuwe gezichten. Dit was echt zo’n hilarische avond! Er was een nogal gezet meisje die een rode jurk droeg die eigenlijk niet kon met haar figuur. Daarbij was ze volgens mij ook niet helemaal honderd procent in der bovenkamer! Ze had flink wat vodka achterover staan gieten en stond de hele tijd gillen. Echt iedereen zat echt te kijken. Je kon ze horen denken: WTF?! Alsof het nog niet erg genoeg was ging ze ook nog helemaal los op de muziek. We hadden haar inmiddels de bijnaam ‘Little Red’ gegeven. Dat dansen zag er zo charmant uit dat een aantal mensen een paar historische Snapchat-filmpjes hebben gemaakt!! Zo hadden we nog een aantal van die acties met andere mensen die avond. Zal die details maar achterwege laten. Om 02:00 uur gingen de meeste mensen weg en toen vond ik het ook wel bedtijd! It was totally crazy but epic!

24-10-2014
Toen ik ’s ochtends de keuken in kwam zaten Marko en Alejandro daar. Het bleek dat Alejandro was blijven slapen omdat hij niet meer in staat was om zelf naar huis te gaan. Een aantal van die gasten waren gisteravond na 02:00 uur nog verder blijven chillen/drinken in de keuken. Ik kreeg ook nog even de mededeling: ‘uhh we drank your bottle of wine… Sorry I’ll buy you a new one!’. Jaaa, dat is je geraden vriend! :P

In de avond was het weer feest. In de Student Union was een Extreme Foam Party. Debby, Andres en ik gingen eerst mee met Lauren naar vrienden van haar die op de tweede etage wonen. Debby en ik vonden het niet zo geweldig hier. Het was een grote groep met alleen maar Britse mensen en iedereen kende elkaar al. Ze deden niet echt veel moeite om met ons te socializen. Uiteindelijk gingen Debby en ik weer richting onze eigen flat. Daar had Marko wederom een feest! Wij sloten hier aan! Was gelijk al tien keer gezelliger. Uiteindelijk gingen we rond 23:15 uur richting de Student Union. Extreme Foam Party was geen understatement! Een enorm foamkanon. Ik kon m’n voeten niet meer zien zo hoog was de foam! We waren totaal doorweekt! We waren rond een uurtje of 03:00 weer terug! Nog even zitten chillen in de keuken met een groepje en toen was het tijd om naar bed te gaan! Was een geslaagd feestje!